Ce este o eroare 404?

 

Ce este o pagină de eroare 404? Cum implementezi 404 pentru o experiență mai bună a utilizatorului? Care este impactul SEO al unei erori 404?

Ce este o eroare 404
Un cod de eroare 404, denumit uneori cod 404 not found, indică faptul că o pagină web existentă anterior nu mai există pe server. Pagina a fost fie eliminată complet, fie a fost mutată într-o altă locație de pe site-ul dvs. și nu a fost redirecționată corespunzător.

Ce este o pagină 404?

O eroare 404 este o eroare comună care se afișează atunci când un browser poate comunica cu un anumit server, dar serverul nu a reușit să găsească ceea ce a fost solicitat. Iată un exemplu de eroare 404:

Exemplu de pagina eroare 404

Exemplu de pagină 404 care oferă o experiență mai bună pentru utilizator (da, suntem noi):

Cu alte cuvinte, atunci când este afișată această eroare, înseamnă că pagina pe care o căutați nu poate fi găsită. Câteva dintre motivele comune pentru o eroare 404 sunt:

  • O pagină a fost mutată pe un nou URL, iar vechiul URL nu mai funcționează. Nu a fost configurată nicio redirecționare pentru a trimite utilizatorii către noua pagină.
  • Pagina a fost eliminată și nu mai există.
  • Există o greșeală de scriere în URL
  • O eroare 404 reprezintă codurile de stare HTTP standardizate, care sunt coduri de trei cifre și variază de la 100 la 500s. Fiecare cod are un scop specific. Codurile de stare HTTP sunt standard pentru toate browserele și serverele.

O înțelegere aprofundată a codurilor de eroare vă este de ajutor în toate demersurile SEO. În acest articol, trecem în revistă elementele de bază ale 404 și cum să le reparăm atunci când apar. Hai să aprofundăm lucrurile.

Sunt paginile 404 rele?

O eroare 404 nu este întotdeauna un lucru rău. Dacă o pagină este eliminată și nu va mai reveni, este bine să le arătați vizitatorilor dvs. că pagina a dispărut. URL-urile cu un cod de stare 404 vor fi în mod normal eliminate din indexul Google, astfel încât afișarea unei pagini 404 poate ajuta la eliminarea URL-urilor nedorite din Google. Bineînțeles, vizitatorilor dvs. nu le place să vadă o pagină 404, așa că nu doriți să existe linkuri care să indice către pagini care nu mai există.

Cum să remediați erorile 404

Dacă sunteți novice, procedați după cum urmează pentru ca site-ul dvs. să inițieze corect o redirecționare 404.

  • Folosiți Google Search Console pentru a monitoriza erorile de crawl. Prin intermediul GSC, veți putea să vedeți unde Google crawlează o eroare a site-ului. În acest fel, veți descoperi unde au loc redirecturile 404, iar acest lucru vă va permite să începeți să remediați erorile din site.
  • Utilizați Google Analytics pentru a monitoriza numărul erorilor 404 existente în siteul dumneavoastră. În acest fel, veți putea determina impactul pe care fiecare eroare îl are asupra utilizatorilor dumneavoastră. Acest lucru este deosebit de util dacă aveți un anunț PPC care direcționează traficul către o pagină de destinație prestabilită.
  • Creați o pagină 404 personalizată. Acest lucru este vital, deoarece vă permite să vă informați utilizatorii că se află în locul potrivit. Asigurați-vă că pagina respectă standardele brandului dvs. pentru cea mai bună experiență. De asemenea, este posibil să doriți să facilitați utilizatorilor navigarea către paginile pe care le caută și către site-ul dvs. web. Acest lucru poate fi realizat prin adăugarea câtorva linkuri populare și a unei bare de căutare. Făcând acest lucru, nu numai că îi veți ajuta pe utilizatori să navigheze pe site-ul dvs. către informațiile/paginile pe care le caută, dar veți putea să-i păstrați pe site-ul dvs., crescând astfel conversiile.

Impactul erorilor 404 asupra SEO

Iată care este impactul acestor erori asupra SEO:

Pierderea poziției în SERP

Pagina dvs. este posibil să își piardă poziția în SERP dacă motoarele de căutare continuă să încerce să o acceseze fără succes. Atunci când se întâmplă acest lucru, boții trimit semnale negative despre acea resursă, iar aceasta poate fi eliminată din index dacă această situație se repetă de mai multe ori. Acum, considerați că este un landing page important sau este chiar pagina de home și conține informații esențiale.

Cu siguranță, pagina nu va apărea în topurile din SERP. Nu numai atât, dacă este o pagină de produs, atunci înseamnă că și vânzările tale vor fi afectate. Nu este ceva ce vă doriți cu adevărat să se întâmple.

Experiență proastă a utilizatorului

Unul dintre motivele pentru care un site atrage din ce în ce mai mulți oameni este datorită experienței excelente a utilizatorului. Acum, gândiți-vă că aveți un site care întrerupe încercările utilizatorilor de a vă vizualiza produsele și serviciile prin afișarea paginilor 404. Fără îndoială, aceștia vor înceta să mai încerce și, probabil, vor da o șansă concurenților dvs. În plus, dacă rata de respingere este ridicată, motoarele de căutare vor observa acest lucru și poziționarea în SERP va fi afectată în mod negativ.

Cum să remediați 404 pe WordPress

Prin utilizarea pluginului Redirection. Acest plugin vă ajută să redirecționați URL-urile modificate către noua destinație. Iată cum să îl utilizați după descărcare și instalare:

Odată descărcat și instalat, mergeți la Settings și apoi în tab-ul 404.

  • Dați click pentru a revizui orice problemă identificată
  • Apoi, completați secțiunea Redirect cu URL-urile de la care doriți să faceți redirecționarea
  • Adăugați noile URL-uri, cele către care doriți să redirecționați vechile pagini în tab-ul Destinație
  • Salvați modificările

De asemenea, puteți utiliza aceste pluginuri:

  • WP 404 Auto Redirect to Similar Post
  • Simple 301 Redirects
  • Safe Redirect Manager
  • Yoast SEO Premium

Realizarea unui redirect în WordPress fără plugin

Aceștia sunt pașii de urmat dacă doriți să faceți un redirect fără a utilzia un plugin:

  • Deschideți Cpanelul site-ului dvs. și accesați root files
  • Localizați pagina „404.php „. Creați o nouă pagină 404.php dacă nu există și adăugați un cod în ea și salvați fișierul.
  • După ce salvați fișierul, toate paginile dvs. cu erori 404 vor începe să fie redirecționate către pagina de home fără nicio eroare.

Modalități mai bune de gestionare a paginilor 404

Un alt mod de a gestiona erorile 404 este rezolvarea individuală a fiecărui motiv care cauzează redirecturi 404. De exemplu:

  • Dacă ați șters o pagină, vedeți cum să rezolvați acest lucru cât mai repede posibil. Mai multe informații aici.
  • Să presupunem că cineva a creat un link către un articol și a făcut o greșeală în URL. Încercați să redirecționați URL-ul greșit către articolul corect.
  • Cineva tastează la întâmplare URL-uri pe site-ul dvs. doar pentru a vedea dacă există ceva: un 404 este corect. Desigur, atunci paginile dvs. 404 ar putea fi utile pentru a-i îndrepta spre locul potrivit.
  • Dacă paginile 404 sunt afișate din cauza unui link rupt în template-ul dvs., reparați-l și apoi, redirecționați toate paginile 404 către pagina corectă.
  • Cineva încearcă să afle dacă site-ul dvs. poate fi piratat prin intermediul unui anumit URL – acel 404 este 100% ceea ce trebuie transmis.

Folosirea paginilor 404 cu scop benefic

Paginile 404 sunt utile pentru a ajuta utilizatorii să găsească pagina de eroare sau resursa pe care o caută în loc să închidă fereastra sau să navigheze pe alte site-uri. O pagină 404 corect realizată transofrmă potențiala experiență negativă a utilizatorilor care se confruntă cu erori într-una pozitivă și îi redirecționează în locul în care doresc să ajungă.

Iată câteva linkuri pe care este bine să le afișați pe paginile 404:

  • Homepage-ul
  • Cele mai populare sau valoroase pagini de produse sau categorii
  • Unele dintre cele mai populare pagini ale blogului dvs.
  • O hartă a site-ului HTML
  • O modalitate prin care utilizatorii să raporteze un link rupt sau o pagină/formular de contact
  • Este bine de știut că puteți adăuga, de asemenea, o bară de căutare în paginile 404 pentru a-i ajuta pe utilizatori să găsească mai rapid ceea ce caută.

Ar trebui să faceți redirect 404 către homepage?

Unii posesori de site-uri redirecționează automat paginile 404 către homepage sau către alte pagini relevante. Acest lucru nu este recomandat. Utilizatorul dvs. nu este adesea conștient că a fost redirecționat și nu înțelege de ce a ajuns pe home, în loc de pagina pe care o căuta. Acest lucru poate fi derutant.

Alte linii directoare privind redirecturile și 404

Erorile 404 nu trebuie redirecționate la modul general către pagina de home.

Nu este nevoie să realizați un redirect 404 întotdeauna.

Erorile 404 ar trebui să fie redirecționate către o pagină mamă sau o pagină de categorie doar dacă aceasta este cea mai relevantă experiență disponibilă.

Este în regulă să afișați o pagină 404 atunci când o anumită pagină nu mai există.

Nu intrați în panică. Paginile 404 sunt normale.

Concluzie

Nu toate redirecturile 404 sau erorile din site sunt rele. Atunci când sunt folosite corect, redirecționările 404 pot fi valoroase pentru site-ul dvs., deoarece veți reuși să păstrați mai mulți utilizatori pe site, ceea ce, la rândul său, va conduce la mai multe conversii. Monitorizând erorile de redirect 404 prin Google Search Console și Google Analytics, veți înțelege mai bine de ce utilizatorii se confruntă cu aceste erori și veți putea ști cum să remediați erorile de crawl atunci când acestea apar.