Ce este un URL canonic

 

URL-urile canonice sunt o parte importantă a SEO. Ele ajută crawlerele motoarelor de căutare să înțeleagă conținutul site-ului dvs., să îl indexeze și să îl claseze în mod corespunzător.

Canonical URL
Atunci când aprofundați mai mult SEO tehnic, veți întâlni URL-uri canonice (rel=”canonical”) și dacă nu știți ce este un URL canonic și ce face, poate deveni complicat.

Scopul acestui articol este de a elimina confuzia și de a vă ajuta să înțelegeți, în termeni simpli, care este semnificația unui URL canonic și cum să folosiți corect URL-urile canonice.

Ce este un URL canonic?

Elementul de legătură rel="canonical", adesea numit URL canonic, este un element HTML care ajută la prevenirea conținutului duplicat, informând motoarele de căutare să aleagă un document în locul altor documente identice sau similare. Atunci când pagina A are un element de legătură canonic care face referire la pagina B, se spune că pagina A a fost canonizată.

Canonicalizarea este procesul prin care o versiune preferată a unei pagini este selectată în detrimentul mai multor alte versiuni.

Sinonime pentru URL canonic

Deși semnificația lor nu este aceeași, următorii termeni sunt adesea utilizați pentru a face referire la URL-ul canonic: canonical tag, canonical link, rel canonical sau rel="canonical". Pentru mai multă claritate, atunci când ne vom referi la elementul HTML canonic, îl vom numi URL canonic.

Elementul de legătură rel=”canonical”, adesea numit URL canonic, este un instrument puternic pentru a combate problemele de conținut duplicat atunci când există mai multe variante (mai mult sau mai puțin) ale aceleiași pagini.

În esență, acesta vă permite să specificați care variantă de pagină este cea canonică: varianta pe care doriți să o afișați în motoarele de căutare.

Țineți cont de următoarele bune practici atunci când implementați URL-uri canonice:

  • Utilizați URL-uri absolute, inclusiv domeniul și protocolul.
  • Definiți un singur URL canonic pe pagină.
  • Definiți URL-ul canonic în secțiunea sau în antetul HTTP al paginii.
  • Indicați către o pagină indexabilă.
Etichetele canonice sunt utilizate cel mai frecvent pentru:

  • Ajută webmasterii să rezolve problemele de conținut duplicat
  • Ajută motoarele de căutare să indexeze cea mai potrivită pagină (în cazul în care paginile au conținut similar/identice)
  • Ajută administratorii de site-uri web să își specifice domeniul preferat
  • Este o modalitate de a consolida legăturile primite către o anumită pagină
  • Este o modalitate de a vă proteja PageRank-ul de site-urile care vă copiază conținutul
  • Este o modalitate de a evita problemele legate de conținutul duplicat atunci când sindicalizați conținut
  • Este o modalitate de a specifica ce pagină să fie indexată în cazul în care aveți pagini mobile accelerate (AMP) activate pe site-ul dvs.

Cum găsesc URL-ul meu canonic?

Un URL canonic este vizibil doar pentru crawlerele motoarelor de căutare, nu și pentru utilizatori. Acesta este adăugat la secțiunea a unei pagini și are următorul format:

<head>
	<link rel="canonical" href="https://www.finedigital.ro/" />
</head>

Pentru a găsi URL-ul canonic al unei pagini, utilizați una dintre metodele de mai jos:

Vizualizați sursa HTML a unei pagini

Deschideți o pagină web în Chrome și selectați VIEW > DEVELOPER > VIEW SOURCE din meniul de sus pentru a vizualiza sursa HTML a unei pagini.

Căutați cuvântul „Canonical”. Dacă eticheta canonică este definită, ar trebui să arate astfel:

<link rel="canonical" href="https://finedigital.ro/promovare-tiktok/"/>

Dacă nu găsiți cuvântul canonical în HTML, înseamnă că nu există un URL canonic definit pentru pagina respectivă.

Utilizarea instrumentului de inspecție a URL-urilor

Instrumentul de inspecție URL face parte din Google Search Console și, printre altele, vă arată ce consideră Google a fi URL-ul canonic al unei pagini.

  • Conectați-vă la Google Search Console
  • Introduceți un URL în Instrumentul de inspecție a URL-urilor și apăsați Enter
  • Deschideți secțiunea COVERAGE a raportului
  • Căutați „Google-selected Canonical
Find Canonical URL using URL Inspection Tool
Găsiți URL-ul canonic utilizând Instrumentul de inspecție URL
Dacă valoarea este „URL inspectat”, înseamnă că URL-ul canonic este același cu URL-ul paginii. În cazul în care Google selectează un alt URL canonic, va afișa valoarea din zona respectivă.

Când să folosiți URL-uri canonice?

Rezolvați problemele legate de conținutul duplicat

Este mai probabil ca un site web să aibă probleme de conținut duplicat, chiar dacă nu vă duplicați intenționat conținutul pe diferite URL-uri.

Cazurile tipice de conținut duplicat includ:

Un URL este accesibil cu sau fără www în URL

De exemplu:

http://finedigital.ro/post-title și http://www.finedigital.ro/post-title

Un URL este accesibil atât cu protocoalele HTTP, cât și cu HTTPS

De exemplu:

https://finedigital.ro/post-title și http://finedigital.ro/post-title

Pagini care au versiuni care pot fi tipărite

De exemplu:

https://www.finedigital.ro/post-title/ și https://www.finedigital.ro/post-title/?print=true

Pagini cu conținut identic, dar cu URL-uri diferite

De exemplu:

https://www.finedigital.ro/seo/ce-este-SEO și https://www.finedigital.ro/ce-este-SEO

Conținut duplicat pe site-urile de comerț electronic

Pagini de categorii de produse care au același conținut și folosesc filtre

De exemplu:

https://www.finedigital.ro/products/shoes/?color=white și https://ww.finedigital.ro/products/shoes

Ambele pagini de produse prezintă aceiași pantofi, dar în culori diferite. Pentru Google, acest lucru este considerat conținut duplicat.

În toate cazurile de mai sus, setarea URL-ului canonic vă permite să le spuneți motoarelor de căutare ce URL să includă în rezultatele căutării.

Trebuie să folosesc un URL canonic pe paginile care au conținut original?

Etichetă canonică de autoreferință

Trebuie să folosesc un URL canonic pe paginile care au conținut original? – Da, iar motivul principal este că este o modalitate de a vă proteja conținutul. În cazurile în care cineva reproduce site-ul dvs. web, URL-ul canonic va spune motoarelor de căutare care este sursa originală.

Sindicalizarea conținutului

Sindicalizarea conținutului și URL-urile canonice – Atunci când re-publicați sau vă sindicalizați conținutul pe alte platforme, de exemplu, pe Medium sau LinkedIn Posts, puteți utiliza URL-ul canonic pentru a spune Google că este o copie exactă a unui URL existent și, în acest fel, vă asigurați că Google cunoaște sursa originală a unui articol.

Exemple de URL-uri canonice

ce este un URL canonicl
Ce este un URL canonic

Iată un exemplu de funcționare a acestora pentru a vă ajuta să înțelegeți cum să vă definiți etichetele canonice.

Să presupunem că conținutul acestei pagini

https://finedigital.ro/seo-tehnic/ce-este-seo-tehnic/
este identic cu acesta

https://finedigital.ro/ce-este-seo-tehnic/

, și doriți ca Google să o indexeze pe cea de-a doua.

În acest caz, trebuie să setați URL-urile canonice după cum urmează:

Pe această pagină, https://finedigital.ro/seo-tehnic/ce-este-seo-tehnic/, URL-ul canonic trebuie să indice către cealaltă pagină, adică:

Pe această pagină, https://finedigital.ro/ce-este-seo-tehnic/, URL-ul canonic va fi autoreferențial, adică va indica către pagina în sine.

În acest fel, îi spuneți lui Google ce pagină să adauge în indexul său și să o afișeze în rezultatele căutării.

Conținut duplicat în paginile de categorie de produse

Iată un alt exemplu despre cum etichetele canonice vă pot ajuta să rezolvați problema conținutului duplicat pentru paginile de categorie de produse din comerțul electronic.

Să presupunem că aveți o pagină de categorie care afișează pantofi în culori diferite.

Utilizatorii pot restrânge rezultatele prin selectarea culorii dintr-un filtru derulant.

Aceasta este pagina principală https://finedigital.ro/products/shoes/, iar aceasta este una dintre paginile care sunt generate atunci când utilizatorii selectează culoarea dintr-un filtru https://finedigital.ro/products/shoes/?color=white

Ambele pagini au exact același conținut, iar singura diferență este reprezentată de imaginile produselor, care prezintă pantofii doar în culoarea albă. Acesta este un scenariu tipic al paginilor cu conținut duplicat pe site-urile de comerț electronic.

În acest caz, trebuie să setați URL-urile canonice după cum urmează:

Pe această pagină https://www.finedigital.ro/products/shoes/?color=white, URL-ul canonic ar trebui să indice către pagina principală a categoriei, și anume:

<link rel="canonical" href="https://finedigital.ro/products/shoes/"/>

Pe această pagină, https://finedigital.ro/products/shoes/, URL-ul canonic va fi autoreferențial, adică va indica către pagina în sine.

Cele mai bune practici privind URL-urile canonice

  1. Fiecare pagină trebuie să aibă un URL canonic care să arate spre pagina în sine sau spre un alt URL.
  2. Trebuie să existe un singur URL canonic pe pagină.
  3. Eticheta canonică este specificată în HEAD al paginii.
  4. URL-ul specificat în tag-ul rel=”canonical” trebuie să fie valid.
  5. URL-ul specificat în eticheta rel=”canonical” nu trebuie să aibă atributul „noindex”.
  6. Evitați să direcționați URL-ul canonic către o pagină cu o etichetă canonică care nu este autoreferențială, adică indică o altă pagină. Acest lucru va crea o buclă și va deruta crawlerele.
  7. Utilizați canonicalizarea atunci când paginile au conținut duplicat sau similar. Nu utilizați eticheta canonică pe pagini care au conținut diferit. Luați în considerare utilizarea unei redirecționări.
  8. URL-urile canonice ar trebui să puncteze către pagini în aceeași limbă. În cazul site-urilor web multilingve, puteți utiliza atributul „href lang” pentru a specifica versiunile diferite.
  9. Pagina de pornire trebuie să aibă un URL canonic definit, specificând domeniul preferat.
  10. Toate URL-urile canonice trebuie să respecte același format ca și pagina de pornire.
  11. Dacă site-ul dvs. are activate Pagini mobile accelerate (AMP), verificați dacă URL-ul canonic al fiecărei pagini indică versiunea non-AMP.

Care este principala diferență între etichetele canonice și Redirecționările 301?

Atunci când setați redirecționări 301, utilizatorii nu văd pagina sursă, ci văd doar pagina țintă. În cazul etichetelor canonice, utilizatorii pot vedea în continuare ambele pagini, dar motoarelor de căutare li se spune să nu ia în considerare una dintre cele două.

În ambele cazuri, backlink-urile sunt consolidate către pagina țintă.

Ca regulă generală, folosiți un URL canonic atunci când doriți să păstrați pagina pe site-ul dvs., în scopuri de navigare sau pentru utilizatori, și folosiți un 301 atunci când nu doriți ca utilizatorii să vadă pagina respectivă.

Avantajele utilizării etichetelor canonice pentru SEO

Atunci când vine vorba de SEO, setarea cu exactitate a URL-urilor canonice are următoarele avantaje:

  • Vă permite să vă definiți domeniul preferat. Anterior, acest lucru era posibil prin intermediul Google Search Console, dar acum singura modalitate de a spune motoarelor de căutare ce preferi este prin intermediul etichetelor canonice.
  • Vă permite să definiți ce versiune a unei pagini doriți să fie inclusă în rezultatele căutării.
  • Îmbunătățește PageRank-ul anumitor pagini prin consolidarea legăturilor.
  • Vă protejează PageRank-ul atunci când alte site-uri vă fură conținutul.
  • Este o modalitate excelentă de a optimiza bugetul de căutare, dar evitând să căutați pagini cu conținut duplicat.

Cum să setați URL-uri canonice în orice CMS?

Pentru site-urile web care nu sunt WordPress, trebuie să adăugați în secțiunea HEAD a tuturor paginilor dvs. un atribut de legătură rel="canonical" care are următorul format::

<link rel=”canonical” href=”CANONICAL-URL”/>

Înlocuiți CANONICAL-URL cu URL-ul real la care doriți ca o pagină să fie direcționată. Acesta poate fi același URL ca și pagina sau un URL valid al unei pagini din cadrul site-ului dvs. web sau către un domeniu diferit (cross-domain canonical).

Pagini separate pentru desktop și mobil

Dacă aveți pagini separate pentru desktop și pentru mobil, trebuie să utilizați URL-ul canonic și URL-ul alternativ pentru a comunica motoarelor de căutare relația dintre aceste pagini.

În acest moment, Google este singurul motor de căutare care acceptă această implementare specifică.

Desktop

Pe versiunea desktop a paginii, URL-ul canonic și URL-ul alternativ din secțiune arată în felul următor:

<head>
	<link rel="canonical" href="https://www.example.com/" />
	<link rel="alternate" href="https://m.example.com/" />
</head>

Mobil

Pe versiunea mobilă a paginii, URL-ul canonic din secțiune arată după cum urmează:

<head>
	<link rel="canonical" href="https://www.example.com/" />
</head>

În acest fel, motoarele de căutare afișează versiunea mobilă a paginii pentru dispozitivele mobile și versiunea desktop a paginii pentru dispozitivele desktop.

Canonical URL ExampleExemplu de Canonical URL

Concluzie

Cele mai bune practici de SEO tehnic indică faptul că fiecare pagină a site-ului dvs. trebuie să aibă un tag canonic. Aceasta ar trebui să indice fie către ea însăși, fie către un URL valid de pe site-ul dvs. Dacă sunteți pe WordPress, instalați pluginul Yoast SEO pentru a seta automat tag-uri canonice cu auto-referință și apoi mergeți pe paginile individuale și schimbați URL-ul canonic, dacă este necesar.

Un URL canonic se comportă în același mod ca o redirecționare 301 atunci când consolidează linkurile și PageRank-ul. Utilizați o redirecționare 301 atunci când doriți ca o pagină să nu fie vizibilă pentru utilizatori.

Dacă aveți un magazin de comerț electronic, asigurați-vă că toate paginile generate dinamic au URL-uri canonice care indică spre paginile statice ale site-ului dumneavoastră.

În cele din urmă, implementarea breadcrumb, schema list și existența datelor structurate corecte sunt necesare pentru ca Google și alte motoare de căutare să interpreteze corect implementarea breadcrumb-ului dumneavoastră.