Sigur ai observat deja că nu toate pozele arată bine când le pui într-o postare pe social media. O dimensiune nepotrivită a imaginii dintr-o postare, dintr-un story, sau cover înseamnă că nu se va afișa în totalitate. Afișarea incorectă a imaginii înseamnă, în schimb, că utilizatorii nu vor vedea întreaga fotografie, dar mai ales că nu vei reuși să transmiți mesajul corect. Să fim serioși, cui îi plac imaginile pixelate, sau cele din care lipsește chiar elementul de branding?
Mai jos vei regăsi dimensiunile potrivite pentru fiecare tip de imagine utilizată pe fiecare rețea de socializare în parte. Este important să reții că dimensiunile diferă în funcție de platforma pe care postezi. Dacă nu folosești Photoshop, sau nu știi cum să redimensionezi imaginile, poți folosi tool-uri speciale care te ajută nu doar să ai fotografii corect dimensionate, dar și să păstrezi o notă unitară în content marketing-ul tău. Un astfel de tool, care este și ieftin, dar și ușor de utilizat este Canva.
Imagini din feed: 1.080 x 1.350 pixeli
Poză de profil: 170×170 (cea mai mare)
Poza de cover: 851 x 315 (pentru cea mai rapidă încărcare)
Imagini din Marketplace: 1.200 x 1.200 pixeli
Stories: 1,080 x 1,920
În cazul Facebook pentru fotografia de cover este bine să ai în vedere nu doar viteza de încărcare, dar și modul în care imaginea va fi afișată pe dispozitive variate (mobil, tabletă sau laptop). Pentru desktop dimensiunea ideală este de 820×312 pixeli, iar pentru mobil dimensiunea ideală este de 640×360 pixeli. Dacă dorești o imagine care să arate bine de pe orice dispozitiv, trebuie să te asiguri că te încadrezi în 640×312 pixeli. Astfel, elementele centrale ale imaginii vor fi vizibile întotdeauna.
Dimensiunea ad-urilor pe Facebook
Reclamele de pe Facebook au multe forme și dimensiuni, dar, din fericire, liniile directoare pentru imagini sunt destul de clare. Acestea sunt însoțite sau nu de linkuri, dar și de câteva rânduri de text pentru a descrie produsul. Dacă ai un magazin de ecommerce, ai nevoie de imagini atractive ale produselor care să însoțească fiecare ad pentru a stimula vânzările și ratele de conversie.
Dimensiunile optime ale imaginilor pentru Facebook Ads:
1080×1080 pixeli – cu un aspect ratio recomandat de 9:16 sau 16:9 în majoritatea formatelor de ads.
940×788 pixeli
1200×628 pixeli
1200×1200 pixeli
Conform celor mai recente date, Instagram se mândrește cu peste 1 miliard de utilizatori în prezent, iar 81% dintre oameni îl folosesc pentru a afla mai multe despre branduri și produse. Deoarece Instagram este o platformă predominant vizuală, nu îți permiți să postezi imagini de slabă calitate.
Feed: 1080 × 1080 pixeli
Stories: 1080 × 1920 pixeli
Fotografie de profil: 320 × 320 pixeli
Dimensiunea ad-urilor Instagram
Atât secțiunea Explore, cât și newsfeed-ul oferă mult spațiu publicitar. Având în vedere cât de competitiv este Instagram atunci când vine vorba de ad-uri, ideal ar fi să alegi fotografii de cea mai bună calitate, care să îți reprezinte brandul și să fie engaging pentru utilizatori. Nu uita că textul reclamei este de asemenea important – nu neglija să le povestești potențialilor tăi clienți despre beneficiile pe care le pot obține și despre modul în care brandul tău aduce plus valoare pe piață.
Dimensiunea optimă a imaginii pentru ad: 1080×1080 pixeli atât pentru newsfeed și Explore, cât și pentru povești și caruseluri.
Dimensiunea postării pe Twitter
Proporția pentru fotografiile pe care le adaugi la postarea ta este de 2:1. De aceea, este important să publicăm imagini de bună calitate, pentru ca acestea să nu-și piardă din farmec odată postate.
Dimensiunea optimă a imaginii pentru postările Twitter: 1024×512 pixeli
Așteaptă-te la o proporție de 7:8 atunci când postezi două imagini una lângă alta.
Atunci când postezi trei imagini împreună, una va fi mai proeminentă, cu un aspect ratio de 7:8, în timp ce celelalte două vor fi poziționate una lângă cealaltă într-un format de 4:7.
Patru imagini publicate împreună vor apărea în format grilă, cu o proporție de 2:1.
Tweet: 1024 × 512 pixeli
Imaginea linkului distribuit: 1200 x 628 pixeli
Imagine de antet: 1500 × 500 pixeli
Poză de profil: 400 × 400 pixeli
Ține minte să verifici în mod regulat recomandările rețelelor de socializare privind dimensiunile pozelor utilizate. Ne-am obișnuit deja ca politicile să se schimbe mai des decât șosetele, așa că e bine să fim precauți și când vine vorba de imagini. Dimensiunile preferate azi se poate să fie cu totul și cu totul altele luna viitoare.