Breadcrumbs – cum să le optimizăm pentru SEO
Breadcrumb-ul îmbunătățește considerabil modul în care utilizatorii se orientează pe site-ul dvs. web, spunându-le unde se află. De asemenea, breadcrumb-urile vă ajută la SEO, mai ales dacă sunt îmbunătățite cu date structurate.

Aflați cum să vă optimizați „meniul” breadcrumb pentru o vizibilitate maximă în motoarele de căutare.
Unul dintre elementele unui site pe care Google le adoră sunt breadcrumbs. Google subliniază importanța breadcrumbs în toate documentele și ghidurile oficiale legate de SEO.
Motivul este simplu: Breadcrumb trails au ceva de oferit atât motoarelor de căutare, cât și utilizatorilor.
Motoarele de căutare le folosesc pentru a-și face o idee mai bună despre modul în care este structurat site-ul dvs. și îi ajută pe utilizatori să navigheze mai ușor pe un site.
În acest articol veți afla tot ce trebuie să știți despre breadcrumbs, de ce sunt importante, cum să le optimizați și cum ajută la SEO.
Ce sunt Breadcrumbs?
Termenul breadcrumb provine de la povestea Hansel și Gretel, în care cei doi copii din titlu aruncă firimituri de pâine în urma lor pentru a forma un traseu înapoi spre casa lor. Aceste „firimituri de pâine” au devenit în cele din urmă modelul utilizat în prezent pe site-urile web în zilele noastre.
Breadcrumb este un mic meniu situat, de obicei, în partea de sus a unei pagini, folosit ca ajutor de navigare. Acesta arată calea de urmat pentru a merge de la pagina curentă înapoi la pagina principală.
Iată un exemplu de meniu breadcrumb trail:

Diferite tipuri de Breadcrumbs
Breadcrumb-urile pot avea forme diferite, dar toate au același scop, și anume, să ajute utilizatorii să înțeleagă relația dintre pagina curentă și restul site-ului.
Cele mai comune tipuri de breadcrumb sunt:
Breadcrumbs bazate pe ierarhie
Exemplul de mai sus a fost un meniu breadcrumb ierarhic tipic (sau bazat pe locație). Este breadcrumb-ul tipic pe care îl puteți găsi pe bloguri sau site-uri web cu o structură ierarhică simplă.
Iată un alt exemplu de la Altex:

Breadcrumbs dinamice
Breadcrumb-urile dinamice, sau bazate pe atribute sunt utilizate atunci când un produs are multe atribute, iar traseul breadcrumb reflectă acest lucru pentru a facilita navigarea.
Iată un exemplu de pe un site de comerț electronic:

Breadcrumbs bazate pe istoric
Traseul breadcrumb este construit pe baza paginilor pe care le-a vizitat un utilizator. Aceasta nu este o bună practică de design web SEO și nu este folosită foarte des.
De ce sunt Breadcrumbs importante?
Breadcrumb-urile sunt un element esențial al unui site web SEO-friendly deoarece:
- Fac navigarea mai ușoară – acesta este rolul principal al breadcrumbs și de aceea utilizatorii le iubesc.
- Îi încurajează pe oameni să viziteze mai multe pagini ale unui site înainte de a ieși și, astfel, reduc rata de respingere.
- Sunt bune pentru SEO.
Există două motive principale pentru care breadcrumbs sunt bune pentru SEO.
În primul rând, ele ajută roboții motoarelor de căutare în timpul fazei de crawling și indexare. Crawlerele pot identifica breadcrumb-urile și pot folosi structura breadcrumb-urilor pentru a aduna mai multe informații despre o pagină web și un site.
În al doilea rând, Google afișează informațiile breadcrumb în SERP în loc să afișeze URL-ul unei pagini.
De exemplu, URL-ul paginii de mai jos este https://epantofi.ro/p/sneakers-new-balance-gc574evk-gri, dar pentru că avem breadcrumb-uri optimizate SEO, acestea apar așa în rezultate, ceea ce reprezintă o variantă mai bună.

Breadcrumbs SEO Cele mai bune practici
Pentru optimizare SEO trebuie să urmați aceste reguli simple:
Asigurați-vă că breadcrumbs sunt activate și vizibile pentru utilizatori.
Acest lucru poate părea evident, dar mulți designeri web au tendința de a ascunde traseul breadcrumb pentru că au impresia că nu se potrivește cu designul.
Acest lucru nu este adevărat. Priviți primul exemplu de mai sus și observați cât de util este breadcrumb trail pe site-ul web al ePantofi (și arată și foarte bine).
Asigurați-vă că breadcrumb-urile sunt mobile-friendly.
Dacă decideți să păstrați breadcrumb-urile vizibile pe dispozitivele mobile, asigurați-vă că dimensiunea fontului este suficient de mare, astfel încât link-urile să poată fi accesate cu ușurință. Este o practică obișnuită să ascundeți breadcrumbs pe mobil sau să le faceți să arate ca niște butoane.
Iată un exemplu de traseu breadcrumb mobile-friendly:

Breadcrumb-urile sunt afișate în locul URL-urilor în rezultatele căutării Google, deoarece am activat marcajul breadcrumb schema pe site-ul meu web.
Iată cum să adăugați schema breadcrumb pe site-ul dvs.:
Pentru breadcrumb-uri, schema relevantă este breadcrumblist. Aceasta are următoarele proprietăți obligatorii:

- Articol – URL-ul paginii pentru articolul respectiv
- Nume – Titlul breadcrumb
- Poziție – Poziția acestui element în breadcrumb trail.
Iată cum arată codul:

Dacă sunteți confuz, nu vă faceți griji; în majoritatea cazurilor, nu trebuie să scrieți codul manual.
Există instrumente și plugin-uri care pot face acest lucru în mod automat. Toate plugin-urile WordPress au suport încorporat schema breadcrumb.
Dacă nu sunteți pe WordPress sau folosiți o temă diferită
Cea mai bună modalitate este mai întâi să verificați dacă schema breadcrumb este deja activată pe site-ul dvs..
Mergeți la instrumentul de testare a datelor structurate și introduceți URL-ul uneia dintre paginile dvs. care are breadcrumb-ul activat.
Dacă totul este în regulă cu implementarea datelor structurate, veți vedea în dreapta rezultatele cu 0 erori și 0 avertismente.

Dacă aveți erori, avertismente sau nu vedeți un element breadcrumblist, înseamnă că datele structurate breadcrumb nu sunt implementate pe site-ul dvs..
Cel mai bun mod de a remedia acest lucru este să colaborați cu un dezvoltator care să adauge codul necesar pe toate paginile valide.
Câteva resurse suplimentare despre breadcrumb
- Wikipedia: Breadcrumb navigation – Acest articol oferă o prezentare generală a conceptului de breadcrumb navigation și a modului în care acestea pot fi utilizate pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și rezultatele SEO.
- Google Search Central: Breadcrumb structure – Acest articol oferă sfaturi despre cum să creați o structură de breadcrumb-uri care să fie eficientă din punct de vedere SEO.
- Semrush – Breadcrumb Navigation: Types, Benefits, and Best Practices – Acest articol este o introducere lejeră în tematica breadcrumb-uri SEO și a modului în care acestea pot fi utilizate pentru a îmbunătăți optimizarea pentru motoarele de căutare pe site-ul dvs..
- Search Engine Land: Why Do They Matter for SEO? – Acest articol oferă o prezentare generală exhaustivă a breadcrumb-urilor SEO, inclusiv informații despre cum să le creați, cum să le optimizați și cum să le utilizați pentru a îmbunătăți optimizarea pentru motoarele de căutare pe site-ul dvs..
Concluzie
Traseele Breadcrumb sunt bune pentru experiența utilizatorului. Ele fac ca snippet-ul ce indică site-ul dvs. să arate mai bine, iar Google le adoră. Aceste motive sunt suficiente pentru a vă convinge că trebuie să activați breadcrumbs pe toate paginile dvs.
Dacă designerul dvs. este împotrivă pentru că „strică” designul vizual, arătați-i exemplele de la marile companii pentru a-l convinge că există o modalitate de a întegra breadcrumb-urile în orice design.
În cele din urmă, implementarea breadcrumb schema list și existența datelor structurate corecte sunt necesare pentru ca Google și alte motoare de căutare să interpreteze corect implementarea breadcrumb-ului dumneavoastră.