Optimizare XML Sitemap
Ce este un XML Sitemap și de ce aveți nevoie de el?
În termeni simpli, un sitemap XML este un fișier care enumeră toate paginile importante ale site-ului dvs. web despre care ar trebui să afle crawlerele motoarelor de căutare.
Chiar dacă nu aveți o hartă a site-ului, motoarele de căutare vă pot indexa în continuare site-ul web, dar existența unei hărți a site-ului le ușurează munca și vă permite, de asemenea, să le anunțați despre paginile sau părțile din site-ul dvs. pe care nu le pot descoperi cu ușurință.
Există diferite tipuri de sitemap-uri, puteți trimite un sitemap pentru postările, imaginile și videoclipurile dumneavoastră.
Când este cu adevărat important un sitemap?
- Pentru site-urile web cu multe pagini, un sitemap ajută motoarele de căutare să descopere paginile care sunt noi sau actualizate.
- Pentru site-urile web care nu utilizează bune practici de creare de legături interne, o hartă a site-ului este o modalitate excelentă de a oferi informații crawlerelor despre paginile site-ului dvs. web.
- Pentru site-urile noi care nu au multe backlinkuri, o hartă a site-ului va servi drept instrument de descoperire.
Cum se creează un Sitemap XML?
Există mai multe modalități de a crea un sitemap XML al site-ului. Multe platforme au această funcționalitate încorporată, dar chiar dacă nu au, este ușor să creați una și să profitați de avantajele acesteia.
Pentru a verifica dacă site-ul dvs. are un sitemap, deschideți o nouă fereastră de browser și navigați la http://www.yourdomain.com/sitemap.xml.
Pentru site-urile care nu sunt WordPress, cea mai bună modalitate de a crea o hartă a site-ului este să căutați pe Google pluginuri sau software-uri care sunt integrate în platforma dvs. și care pot genera sitemap-uri în conformitate cu orientările Google.
Pentru site-urile WordPress, există multe pluginuri care vă pot ajuta. Vă voi arăta mai jos instrucțiuni pas cu pas despre cum să vă creați și să vă optimizați sitemap XML folosind Yoast SEO.
Ce trebuie să includeți în XML sitemap pentru a profita de SEO la maxim?
Înainte de a intra în detaliile de implementare, este important să înțelegeți ce ar trebui să includeți în sitemap-ul XML pentru cele mai bune rezultate SEO.
În mod implicit, pluginurile vor include toate paginile site-ului dvs., postările, etichetele, arhivele, mediile etc., dar nu asta ne dorim în scopuri SEO.
Cele mai importante linii directoare de optimizare a sitemap-ului sunt:
- Includeți în sitemap paginile (și asta include și postările) care sunt importante pentru site-ul dvs.. Aceste pagini au un conținut de înaltă calitate și au mai multe șanse de a aduce trafic organic pe site-ul dvs.
- Excludeți paginile care au conținut duplicat. Pentru site-urile WordPress, candidații buni sunt paginile de arhivă, paginile de etichete și paginile de autor.
- Excludeți paginile cu „conținut subțire”. Când vine vorba de optimizarea unui site web pentru motoarele de căutare, nu doriți să trimiteți în indexul lor pagini care sunt de calitate scăzută. Nu este o chestiune de volum, adică nu contează câte pagini aveți în index, ci câte pagini „bune” se află în index.
- Organizați-vă sitemap-ul în sub-sitemaps. Acest lucru are avantajul suplimentar de a face sitemap-urile mai mici și mai rapid de procesat.
- Trimiteți un sitemap separat pentru videoclipurile dumneavoastră (dacă este cazul).
- Adăugați sitemap-ul dvs. în robots.txt. (mai multe despre acest lucru mai jos)
- Includeți numai URL-uri pe care Google le poate accesa. Dacă aveți pagini blocate de roboți sau se află în spatele unei zone protejate prin parolă, nu includeți acele pagini în sitemap.
- Asigurați-vă că Sitemap-ul dvs. XML include câmpul „ultima oră de modificare”, o valoare care oferă informații pentru Google cu privire la data la care o pagină a fost modificată ultima dată. Acest lucru este util în cazurile în care doriți ca Google să reindexeze unele pagini ale site-ului dvs. web.
Cum trimiteți Sitemap-ul XML la Google?
Există două modalități de a vă asigura că Google va prelua sitemap-ul dvs. Prima modalitate este să îl adăugați la robots.txt, iar a doua este să trimiteți harta site-ului în Google Search Console. Pentru cele mai bune rezultate, puteți utiliza ambele metode.
Adăugați sitemap-ul dvs. în robots.txt
Editați fișierul robots.txt și adăugați o linie la sfârșit pentru a include sitemap-ul dvs., așa cum se arată mai jos.
User-agent: *
Allow: /
Sitemap: https://example.com/sitemap.xml
Conectați-vă la Google Search Console
Faceți clic pe SITEMAPS sub INDEX.
Introduceți numele de fișier al sitemap-ului dvs. (de exemplu, sitemap_index.xml) și faceți clic pe butonul SUBMIT (Trimitere).
Puteți vedea toate detaliile în raportul COVERAGE (sub Index).
Nu. Trebuie să trimiteți sitemap-ul doar o singură dată, iar Google va monitoriza sitemap-ul pentru modificări.
Singurele cazuri în care ar trebui să retrimiteți sitemap-ul sunt atunci când faceți o reproiectare a site-ului web, când schimbați domeniul, când schimbați structura permalink-urilor sau când faceți multe modificări ale conținutului.
Chiar dacă nu retrimiteți sitemap-ul, Google va detecta în cele din urmă modificările. Re-submiterea va face ca procesul să fie mai rapid.
Concluzie
A avea un sitemap XML valid pe care motoarele de căutare îl pot citi este important pentru SEO.
Tot ceea ce puteți face pentru a le ușura munca și orice modalitate prin care le puteți oferi mai multe informații despre structura și conținutul site-ului dvs. va spori prezența site-ului dvs. în indexul lor.
Crearea unui sitemap XML este ușoară, deoarece există multe plugin-uri care automatizează procesul pentru dvs.
Pe lângă faptul că aveți o hartă a site-ului, dacă site-ul dvs. are mult conținut (pagini, postări etc.) și dacă aveți completări noi zilnic, puteți trimite feed-ul RSS la Google (la fel ca în cazul unei hărți a site-ului) și astfel puteți accelera indexarea noului dvs. conținut.